Hva er en bedriftspresentasjon?

Industrikontakten arrangerer hvert semester bedriftspresentasjoner for studentene på Bygg- og miljøteknikk. Møtene består som oftest av en presentasjon av bedriften (max. 45 min) og påfølgende bevertning. Her kan representanter fra bedriften være tilgjengelig for videre samtale og sosialisering. En bedriftspresentasjon er derfor en glimrende mulighet for studenter til å få kontakt med spennende bedrifter.

Etter bevertningen vil det ofte bli arrangert Aarhønebingo (gjelder ikke ved restaurantbesøk). Her blir det loddet ut diverse premier, og inntektene går til Ekskursjonskomiteen.

På- og avmelding

Bedriftspresentasjoner åpner for påmelding klokken 12:00 åtte dager før presentasjonen. For å melde deg på/av må du være innlogget på aarhonen.no. Registrer deg og studentkortet ditt her. Ved oppmøte på bedriftspresentasjon identifiseres du i påmeldingssystemet ved å dra studentkortet.  Dersom du har glemt kortet kan du registrere deg med ditt NTNU-brukernavn. Dersom du opplever at ditt studentkort ikke fungerer ved oppmøte, ta kontakt med nettmester@aarhonen.no.

Frist for avmelding er klokken 12:00 dagen før presentasjonen.

Venteliste

Personer som melder seg på etter at bedriftspresentasjonen er blitt full settes på venteliste. Disse vil få tilsendt mail senest kl. 12.00 dagen før dersom en plass blir ledig. Når de påmeldte senere har blitt sluppet inn på bedriftspresentasjonen vil eventuelle ledige plasser kunne fylles opp. Her prioriteres de som står på venteliste, videre øvrige fremmøtte.

VIKTIG! Meld deg av innen kl. 12:00 dagen før presentasjonen om du ikke kan komme! Avmeldingsfristen gjelder også hvis du står på venteliste. Ved manglende oppmøte vil du tildeles en prikk, og havner da i karantene.

Prikksystemet

Manglende oppmøte dersom man er påmeldt et arrangement «straffes» med en prikk. En prikk fratar deg muligheten til å melde deg på bedriftspresentasjoner i en måned. To prikker i samme semester medfører utestengelse fra påmeldingssystemet i seks måneder.

Ved spørsmål om prikker, send mail til indkont@aarhonen.no

Ofte stilte spørsmål

Hva gjør jeg om kortet mitt ikke fungerer?

  • Sjekk at EM-nummeret på baksiden av studentkortet ditt er skrevet inn riktig under “min profil” på aarhønen.no.

Hva gjør jeg om brukernavnet mitt heller ikke funker?

  • Sjekk på hjemmesiden til Aarhønen at du har skrevet inn brukernavnet ditt med små bokstaver (også forbokstaven).

Hvordan lager jeg bruker? 

Jeg står registrert på feil klassetrinn. Hvordan endrer jeg dette?

Hvordan fungerer prikkesystemet?

  • Har du ikke deltatt på en bedriftspresentasjon som du er påmeldt eller har du ikke registrert kortet ditt ved innsjekk vil du få en prikkemail sendt til din e-post i etterkant av bedriftpresentasjonen. Dersom du ikke har en gyldig grunn for å ikke møte opp eller ikke tar kontakt angående prikken innen 48 timer er det ikke lenger mulighet for å eventuelt fjerne prikken.
    1 prikk: Har du 1 prikk mister du muligheten til å melde deg på bedriftspresentasjoner i én måned fra den datoen du fikk prikk
    2 prikker: Har du 2 prikker i samme semester blir du utestengt fra systemet i seks måneder.

Mister jeg plassen min på bedriftspresentasjoner jeg har meldt meg på om jeg havner i karantene? 

  • Du mister kun muligheten til å melde deg på nye bedriftspresentasjoner i karanteneperioden. Om du er påmeldt en bedriftspresentasjon som allerede har hatt påmelding vil du fortsatt ha den plassen.
    Derimot vil du ikke klare å melde deg av denne gjennom vårt system. Du må derfor ta kontakt med bedriftspresentasjonens kontaktperson innen avmeldingsfristen for å ikke få to prikker.